Sø- og Handelsretten fastslog, at varemærkeret kan stiftes ved ibrugtagning af et dåsedesign. Et forveksleligt get up på konkurrerende sodavand krænkede både varemærkeloven og markedsføringsloven. Afgørelsen tydeliggør krav til særpræg, indarbejdelse og helhedsindtryk i bevisvurderingen.
Sø- og Handelsretten fandt, at sagsøgerne ved ibrugtagning i Danmark havde opnået varemærkeret til udstyret på deres sodavandsdåser. De sagsøgtes anvendelse af et forveksleligt udstyr udgjorde krænkelse efter både varemærkeloven og markedsføringsloven, da helhedsindtrykket skabte risiko for forveksling i omsætningskredsen.
Få adgang til hele artiklen.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
Med en gratis bruger kan du læse alle artikler, gemme dine favoritter og meget mere.
Ledige stillinger
Relaterede artikler
Vis flere
Relaterede kurser
Vis flere
Relaterede jobs