Sø- og Handelsretten fastslog, at Europart Danmark A/S’ brug af Volvos ordmærker Volvo, FL, FE, FM, FH og FMX i kataloger og markedsføringsmateriale udgjorde varemærkekrænkelse og overtrædelse af markedsføringsloven. Retten nedlagde forbud mod den uretmæssige brug og tilkendte Volvo Lastvagnar AB en skønsmæssig erstatning på 2 mio. kr.
Retten lagde vægt på, at mærkerne blev anvendt som kendetegn for varer i kommercielle materialer uden samtykke, og at brugen gik videre end nødvendig beskrivende angivelse. Dermed forelå utilbørlig udnyttelse af Volvos renommé og en forvekslingsrisiko.
Afgørelsen skærper kravene til aktører på reservedelsmarkedet: Henvisninger til originale mærker skal begrænses til ren beskrivelse og holdes klart adskilt fra egne kendetegn. Dommen kan læses i Sø- og Handelsrettens domsoversigt.