Klimavenlig? Bevis det!

Klimavenlig? Bevis det!

Generelle grønne udsagn som klimavenlig kræver tung dokumentation for ikke at være vildledende. Virksomheder skal kunne vise, at produktet er blandt de bedste, baseret på LCA og uafhængige eksperter, eller underbygge en forklarende tekst. Officielle miljømærker kan lette bevisbyrden.

Generelle grønne udsagn kan bringe virksomheder i konflikt med vildledningsforbuddet i markedsføringsloven og udløse bøder, hvis de ikke kan dokumenteres tilstrækkeligt. Kravene til substans er markant skærpede sammenlignet med konkrete påstande som for eksempel andelen af genanvendt materiale.

Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
Med en gratis bruger kan du læse alle artikler, gemme dine favoritter og meget mere.

Relaterede artikler

Gratis adgang til alle juridiske nyheder, artikler og opdateringer.
Opret dig gratis i dag, vælg dine fagområder, og få adgang til et skræddersyet nyhedsoverblik, der gør dig klogere – og holder dig foran.