Alle arbejdsgivere skal nu have et objektivt og tilgængeligt system til registrering af arbejdstid. Kravet skal sikre 48-timersreglen og 11 timers hvile, og indebærer dataopbevaring, medarbejderadgang og audit. Undtagelsen for selvtilrettelæggere er snæver. Få de praktiske råd her.

Nyt lovkrav og formål

Alle danske arbejdsgivere skal fra 1. juli 2024 anvende et objektivt og tilgængeligt system til registrering af faktisk arbejdstid. Kravet udspringer af EU’s arbejdstidsdirektiv og EU-Domstolens praksis og skal sikre overholdelse af blandt andet 48-timersreglen (gennemsnit over en referenceperiode) og 11 timers daglig hvile.

Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
Med en gratis bruger kan du læse alle artikler, gemme dine favoritter og meget mere.
Relaterede artikler
Gratis adgang til alle juridiske nyheder, artikler og opdateringer.
Opret dig gratis i dag, vælg dine fagområder, og få adgang til et skræddersyet nyhedsoverblik, der gør dig klogere – og holder dig foran.