Nye regler kræver objektiv og pålidelig tidsregistrering for lønmodtagere og giver en afgrænset adgang til opt-out af 48-timersreglen via kollektive aftaler. Undtagelser for selvtilrettelæggere præciseres, og GDPR-krav til opbevaring og dokumentation skal indarbejdes.
                                                    
                                                    
                                            Folketinget har vedtaget nye regler om registrering af arbejdstid, der træder i kraft 1. juli 2024. Arbejdsgivere skal indføre et tidsregistreringssystem for lønmodtagere med henblik på at sikre overholdelse af reglerne om hviletid og maksimal arbejdstid i overensstemmelse med EU-retten. Samtidig åbnes for en afgrænset mulighed for at fravige 48-timersreglen gennem kollektive aftaler med individuel tilslutning.
        
            Få adgang til hele artiklen.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
    - Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
        Med en gratis bruger kan du læse alle artikler, gemme dine favoritter og meget mere.
    
    
Ledige stillinger